به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خواهران استان قم، در اولین نشست مسیر تطهیر، که با موضوع اثبات ولایت و امامت حضرت علی(ع) از منابع اهل سنت که به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه حضرت آمنه(س)برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی، عضو هیئت مدیره بنیاد بین المللی غدیر، در سخنانی، با اشاره به اینکه درکتب اهل سنت نیز به اهمیت امر ولایت و امامت اشاره شده است، عنوان کرد: پادشاه و رئیس جمهور هرکشور نمی تواند امام هر کشور قلمداد شود؛ زیرا در روایات بیان شده در هر عصری یک امام معصوم باید برای مسلمانان باشد.
وی با بیان اینکه سوره مائده، تاکیدی بر اهمیت امامت است که عدم ابلاغ آن، در حد ناتمام ماندن رسالت دانسته میشود، اظهار داشت: باتوجه به کتب کلامی، زمان آغاز اعلام ولایت امیرالمومنین(ع)، در مهمانی دعوت همگانی و آخرین اعلام آن نیز ماجرای غدیر است.
وی افزود: در روایات بیان شده که پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) به امر فرشته وحی از پیامبران پیشین میپرسد که هدف از رسالتشان چه بوده است؟ و همه پاسخ دادند، ولایت تو و علی بن ابیطالب(علیه السلام)که این امر نشان میدهد که سابقه ولایت امیرالمومنین(علیه السلام)به عالم دیگری برمی گردد.
عضو هیئت مدیره بنیاد بین المللی غدیر در رابطه با اثبات ولایت حضرت علی (علیه السلام)اظهار کرد: بررسی سه آیه سه، ۶۷و۵۵سوره مائده نشان دهنده قرآنی بودن ولایت حضرت علی(علیه السلام)است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی با اشاره به اینکه واجبات الهی دانه های تسبیح هستند و ولایت حضرت علی(ع) نخ تسبیح است و اگر نخ تسبیح نباشد دانه ها قابل استفاده نیستند، بیان کرد: اگر این مسائل در روح و روان بچه ها ثبت شود در بزرگسالی در برابر حریف ها حفظ خواهند بود.
استاد حوزه علمیه قم، با بیان اینکه آیه ﴿إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلَاةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَهُمْ رَاکِعُونَ﴾ دلالت برامامت حضرت علی(ع) دارد،تصریح کرد: دراین آیه کلمه ولی به خداوند، رسول اکرم وحضرت علی(ع) یکسان نسبت داده شده است واگر این ولایت ها متفاوت بود، کلمه ولی باید مجددا تکرار می شد.
وی ادامه داد: درآیه(یأَیهَا الرَّسُول ُبَلِّغْ مَآأُنزِل َإِلَیک مِن رَّبِّک وَإِن لَّم ْتَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْت َرسالته) سوره مائده نیز بیان میشودکه امروز دین شما راکامل کردم که درکتب اهل سنت نیز نقل شده است که پیامبر حضرت علی(ع) را به عنوان ولی و مولای بعد ازخود معرفی کرده است و اگر کلمه ولی در این جا به معنای دوست بود، نیاز به تبریک نداشت؛ پس مفهوم ولی در اینجا ولی امر بودن است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی، در اثبات ولایت و امامت حضرت علی(ع) در روایات بیان کرد: در روایت (اَخِی وَ وَصِیی وَ خَلِیفَتِی فِیکُمْ) که از لحاظ سندی نیز صحیح است بیان شده که هر پیامبری و وصی و جانشین ای دارد و وصی من(پیامبر) نیز حضرت علی(ع) است.
وی افزود: در حدیث (انت ولی کل مومن بعدی و مومنه) به ولایت امیرالمومنین(علیه السلام)اشاره دارد که کلمه ولی شامل حاکم، خلیفه و امام می شود همچنین کلمه ولی فقیه زمانی استفاده می شود که حکومت ولی در قلوب مردم نیز وجود داشته باشد.
عضو هیئت مدیره بنیاد بین المللی غدیر ادامه داد: در حدیث (انت خلیفتی فی کل مومن بعدی) ابن ابی عاصم در کتاب السنه بیان می کند که پیامبر فرمودند، حضرت علی(علیه السلام)خلیفه و جانشین بعد از من برای همه مومنین است در رابطه با روایت (انت امام کل مومن و مومنه) نیز در کتاب مستدرک درباره امامت حضرت علی (علیه السلام)گفته شده است.
وی با اشاره به اینکه ابن تیمیه درباره این روایات می گوید: امام همه مردم نیست و امام متقین است، خاطرنشان کرد: در پاسخ باید گفت در قرآن نیز بیان شده که هدی للمتقین،: امامت و ولایت امیرالمومنین(علیه السلام)با این سه آیه ولایت، ابلاغ، و اکمال وچهار روایت وصایت، ولایت ، خلافت و امامت از طریق منابع اهل سنت اثبات می شود.
گزارش دومین نشست مسیر تطهیر
در دومین نشست مسیر تطهیر نیز که با موضوع جریان شناسی و شیوه پاسخگویی به فرقه یمانی دروغین به صورت وبینار در روز دوشنبه 11اسفند برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی، اظهار داشت: نزدیک ۲۰سال با این فتنه احمد بصری مواجه هستیم. او از اطراف بصره آمده و ادعاهایی دارد و معتقد است فرزند پنجم مهدی موعود است.
وی افزود: این فرد مدعی است که در حال آماده سازی زمینه برای قیام پدرش است و مانع اصلی این قیام وجود علماو مراجع تقلید هستند که باید این افراد را ازبین ببریم تامهدی موعود(عج) ظهورکند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی ادامه داد: افرادی مانند احمد بصری به خوبی در تاریخ فهمیدند که بزرگترین مانع برای سودجویان و عرضهی خرافات و شبهات، علما و مراجع هستند و این بار با ادعاهای پوشالی و دروغین آمده اند و مراجع را مورد هدف قرار داده اند.
وی با بیان اینکه احمد بصری مرتد وکافراست، گفت: ادعاهای باطل، ادله پوشالی، اهانت به مقدسات، توهین به مراجع، اعترافات سخیف و تکفیر مسلمانان از جمله اهداف این فرد است.
این شخصیت برجسته ابراز داشت: این شخص۲۰۰کتاب را منتشر و آن را در سایت خودشان قرار داده است که همه آنها را دانلود و مطالعه کردم تا فردا نگویند که علما به ما بهتان و تهمت زدند.
وی با اشاره به کتاب الوصیه المقدسه، متشابهات در چهار جلد و وصیت مقدس نوشتار بازدارنده از گمراهی گفت: احمد الحسن همان احمد بصری اصلا سید نیست و این ادعایش دروغ است و در این کتاب ها می گوید که فرزند دوازدهمین امام است.
عضو هیئت مدیره بنیاد بین المللی غدیر اضافه کرد: او از این ادعاها بسیار دارد که ما در جواب به آنها در کتاب کافی در جلد اول صفحه ۳۲ آورده ایم که هر کسی ادعای امامت کند و اهلیت نداشته باشد، کافر است. همچنین در کتاب کفایه الاثر در حدیث ۱۴۶آمده است: ائمه کسانی هستند که رسول اکرم(صلی علیه وآله وسلم) امامت آنها را به صراحت بیان کرده است.
وی با بیان اینکه حدود ۳۰۰روایات در کتب شیعه و سنی داریم که ائمه بعد از رسول اکرم ۱۲نفر هستند که اولین امیرالمومنین(علیه السلام) و آخرین مهدی موعود است، گفت: ادعای دروغین ایشان بر کسی پوشیده نیست.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی خاطر نشان کرد: احمد بصری برای ادعاهای خود استدلال به خواب می کند در حالی که برای همه ائمه، کراماتی بوده است تا ادله آنها به اثبات برسد و شبهه ها برطرف شود.
وی با بیان اینکه چندین سال است که اعلام کردیم حاضر به مناظره با ایشان هستیم، گفت: امسال نیز یک ماه پیش اعلام آمادگی کردیم که آماده هستیم و نامه ای در این باره نوشتیم و در شبکه جهانی ولی عصر(عج) منتشر و برایشان ایمیل کردیم و یک هفته فرصت دادیم و موضوع مناظره را کفر و ارتداد احمد بصری بیان کردیم.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی تاکید کرد: در مدت آن یک هفته خبری نشد و طرفدارانش که دچار سردرگمی بودند متوجه شدند که ایشان توان مناظره با علما و مراجع را ندارد از این رو کیکی تهیه کردیم که بر روی آن چهره احمد بصری را زده بودند جشنی گرفتیم و با چاقو سرش را در کیک بریدیم.
وی با بیان اینکه احمد بصری اهانت به مقدسات، انکار خاتمیت و اهانت به پیامبر و ائمه را همچنان ادامه داده است، گفت: در کتاب المتشابهات در جلد اول صفحه ۲۹در باره حضرت ابراهیم آورده است: زمانی که ملکوت آسمانها برای او کشف شد و حضرت قائم را دیدگفت این پروردگار من است و زمانی که نور حضرت امام علی(علیه السلام)را دید گفت: این پروردگارمن است و زمانی که نور حضرت محمد را دید گفت: این پروردگار من است و حضرت ابراهیم نتوانست تمیز دهد که آنها مخلوق هستند تا زمانی که از حقیقت آنها برای او کشف شد و دید که آنها پایان دارند بیت آنها از ذات اقدس الهی و برگشت آنها به انا(منیت) را در لحظاتی دید و در این هنگام است که فقط متوجه کسی شد که آسمانها را آفریده است و دانست آنها آفریده خداوند هستند.
وی گفت: یعنی حضرت ابراهیم(علیه السلام) نمی تواند تشخیص دهد که نور اهل بیت(علیهم السلام) یا خداوند است؟ آیا این غیر از کفر و ارتداد چیز دیگری است؟ همچنین ایشان نسبت به حضرت یونس(علیه السلام)در جلد چهارم همین کتاب نوشته است که حضرت یونس در شکم ماهی مرد و به جهنم رفت در حالی که خداوند در قرآن سوره انبیا آیه ۸۷و ۸۸فرموده است: و ذوالنون (یونس) را (به یاد آور) در آن هنگام که خشمگین رفت; و چنین می پنداشت که ما بر او تنگ نخواهیم گرفت؛ (اما موقعی که در کام نهنگ فرو رفت،) در آن ظلمت ها (ی متراکم) صدا زد: «(خداوندا!) جز تو معبودی نیست; منزهی تو! من از ستمکاران بودم»! ما دعای او را به اجابت رساندیم; و از آن اندوه نجاتش بخشیدیم; و این گونه مؤمنان را نجات می دهیم!
آیت الله حسینی قزوینی با اشاره به اینکه احمد بصری در کتاب هایش آیات قرآن را منکر شده است گفت: ایشان منکر ختم نبوت نیز شده است در حالی که در قرآن آیات متعددی در باره خاتمیت رسول اکرم(صلی علیه وآله وسلم) از جمله سوره احزاب آیه ۴۰و کتاب های رجال الکشی و عیون اخبار الرضا داریم از این رو در روایت های متعددی داریم که می گوید: دشمنان ما در خسران هستند.
وی بیان داشت: ایشان برای رسیدن به اهداف شوم منکر قرآن و پیامبران و ائمه معصومان می شود که این امر برای فتنه نگری و رسیدن به اهداف صهیونیست است در همین راستا دشمن از روز اول فهمید که اگر با اسلام راستین مبارزه کند شکست می خورد. توان بحث علمی با شیعه و توان مقابله نظامی ندارند از این رو این چنین عروسک های خیمه شب بازی ایجاد می کنند تا تفرقه بین شیعه و مسلمانان ایجاد کنند.
این عالم برجسته با تاکید بر اینکه فقره ای بی منطق تر از فرقه یمانی احمد بصری ندیده ایم گفت: سایر فرقه ها از جمله وهابیت برای ادعای خود دارای حرف هستند اما یمانی ها حتی ۵دقیقه نمی توانند صحبت کنند در حالی که ما معتقد هستیم که احمد بصری وجود خارجی ندارد و اگر هم بوده در درگیری سال ۲۰۰۸در نواحی بصره و ناصریه با پلیس عراق کشته شده است.
وی بیان داشت: احمد بصری اولین و آخرین فتنه برای دینمان نیست بلکه ما در انتظار فتنه های دیگر هستیم و با آنها برخورد و مبارزه خواهیم کرد و رسول خدا(صلی علیه وآله وسلم)در این باره فرموده است: زمانی که در امتم بدعتها هویدا گشت، بر عالم است که علم خویش را آشکار کند، هر که نکند، لعنت خدا بر او باد.