به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه علمیه خواهران، خانم فاطمه زهرا پیربالایی برگزیده هشتمین جشنواره علامه حلی (ره) ضمن معرفی خود به رشته تحصیلی خود اشاره نمود و گفت: دانشآموختهی سطح 3 از مرکز تربیت مدرس صدیقه کبری سلام الله علیها قم، جزء استعدادهای برتر در مقطع سطح۳،تدوین پایان نامه در مقطع سطح۳با رتبه عالی، متاهل و یک فرزند دارم.
برگزیده جشنواره علامه حلی پیرامون رزومه تدریس خود اظهار داشت:
مدرس حوزه علمیه مقطع سطح۲هستم و دروسی که تدریس میکنم شامل: دروس اخلاقی - تربیتی و دروس پژوهشی بوده و دارای ۷ترم سابقه تدریس میباشم.
وی استاد ارزیاب آثار جشنواره علامه حلی در سطح استان آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۰بوده و نیز ارزیاب مقالات پایانی سطح۲ به عهده ایشان است که دارای سه سال سابقه ارزیابی مقالات پایانی نیز میباشد.
مدرس حوزه علمیه خواهران، رزومه پژوهشی خود را دارای چهار مقاله علمی-پژوهشی در موضوعات اخلاقی، طب سنتی و حدیثی دانست و آن را با عناوین زیر بیان کرد:
۱. «بررسی تاثیر اخلاق بر مزاج» مجله پژوهش نامه اخلاق
۲. «بررسی تاثیر مزاج بر اخلاق» مجله قرآن و طب
۳. «واکاوی عوامل اکتسابی موثر بر مزاج» مجله دین و سلامت
۴. «بررسی سندی و محتوایی حدیث المرأة شر کلها» مجله علوم حدیث
خانم پیربالایی رتبههایی که تا کنون بعنوان رتبه برتر پژوهشی کسب نمودهاند را با عناوین ذیل مطرح کرد:
پایان نامه سطح۳رتبه برتر فراخوان کتابانو سال ۱۳۹۹
استاد پژوهشگر برتر حوزه های علمیه استان آذربایجان غربی در سال ۱۳۹۹
پایان نامه سطح۳رتبه برگزیده جشنواره علامه حلی سال ۱۴۰۱
وی با یک نگاه نقادانه، کاستیها و بایستههای پژوهشی طلاب خانم جهت ارتقاء کیفی و کمّی آثار پژوهشی را اینگونه تبیین کرد:
حوزه خواهران به جهت اینکه کلاس های پژوهشی رو به عنوان واحد درسی از ترم اول سطح دو گام به گام برگزار می کند گام بسیار مفید و بلندی در عرصه پژوهش انجام داده است. اما نقدی که از نظر بنده وارد است این است که واحد این دروس و کلاس ها خیلی کم هست و نیاز هست تعداد واحدهای مربوط به دروس پژوهشی را افزایش دهند تا اساتید پژوهش بتوانند زمان بیشتری به این امر اختصاص دهند که نهایتاً به ارائه یک اثر فاخر پژوهشی تبدیل گردد.
خانم پیربالایی در خصوص حق الزحمهای که به اساتید پژوهش پرداخت می شود افزود: این مبالغ بسیار ناچیز و در عوض مقدار زمان غیر اداری که استاد پژوهش برای آموزش طلاب صرف می کند زیاد و وقت گیر هست و متاسفانه برای کار عملی حقوقی پرداخت نمی شود. از طرفی بارها شاهد بوده ام که به خاطر واحد کم دروس پژوهشی و کار عملی زیاد آن، اساتید این دروس رو نمیپذیرند. از نظر بنده نیاز هست مرکز مدیریت حمایت و توجه بیشتری از اساتید پژوهش نماید تا اساتیدی که در این زمینه تخصص دارند وقت بیشتری بگذارند.
چکیدهای از مقاله برگزیده:
هر انسانی دارای مزاجی خاص است و مزاج انسانها باهم تفاوت دارند که از عواملی تاثیر می پذیرند و بر برخی امور نیز تاثیر می گذارند. یکی از مواردی که مزاج انسان بر آن تاثیر می گذارد، اخلاق و رفتارهای انسانی است.
در این مقاله، چگونگی این تاثیر گذاری از دیدگاه آیات و روایات، فلسفه، اخلاق و طب مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.
با توجه به اینکه تا کنون، پژوهش تخصصی در این زمینه صورت نگرفته است، افراد غالباً علت و چگونگی درمان بسیاری از بیماری های جسمانی و اختلالات مزاجی را که ناشی از رذایل و مشکلات اخلاقی است، نمیدانند. این مسئله ضرورت پرداختن به این مسئله را روشن مینماید.
این پژوهش نشان خواهد داد که تعالی اخلاقی باعث ایجاد تاثیرات مثبت، یعنی ایجاد اعتدال در مزاج و در مقابل، رذایل و صفات اخلاقی منفی نیز باعث ایجاد تاثیرات سوء و نهایتاً سبب ایجاد اختلالات مزاجی در انسان میشود.