به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه علمیه خواهران، به مناسبت آغاز هفته پژوهش با خانم آرزو قهرودی، از طلاب موفق موسسه آموزش عالی کوثر کاشان و یکی از برگزیدگان جشنوارهها و همایشهای علمی- پژوهشی مصاحبه ای صورت گرفت.
خانم قهرودی دانش آموخته سطح ۳کلام امامت است که مقاله ای با عنوان تأثیر امر به معروف و نهی از منکر در وجدان کاری کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کاشان را به همراه دونفر از طلبه های مکتب کوثر و با کمک استاد بزرگوار حاج آقای دکتر علی الماسی و آموزش ۲ نفر از پزشکان دانشگاه علوم پزشکی کاشان به تالیف رساند و این اثر در دانشگاه علوم پزشکی به عنوان مقاله برتر از دیدگاه داوران انتخاب گردید.
وی دو مقاله نیز با عنوان "آموزه های اخلاقی تربیتی ادعیه منصوب به حضرت زهراسلام الله علیها" و یک مقاله برای شروع پژوهش با موضوع "تحلیل مبانی الهیاتی حق حریم خصوصی در منشور حقوق شهروندی ریاست جمهوری ایران"ارائه نموده است.
در ادامه انتقادات و پیشنهادات ایشان در راستای ارتقاء کمی و کیفی امور پژوهشی طلاب تقدیم می گرد:
با یک نگاه نقادانه، کاستیها و بایستههای پژوهشی طلاب حوزه خواهران جهت ارتقاء کیفی و کمّی آثار پژوهشی را تبیین بفرمائید و نیز راهکارهایی که بنظر شما برای حضور فعال پژوهشی طلاب در مجامع علمی موثر است.
به نظر بنده، برای انجام کار پژوهشی اساتید برجستهای همچون حجت الاسلام الماسی که در زمینه های پژوهشی کار کرده اند و با وجود مشغله فراوان در پی رشد و ارتقای سطح پژوهشی طلاب میباشند را تقدیر نموده تا سایر اساتید پژوهشی نیز در این زمینه چنین اقداماتی انجام دهند.
یکی دیگر از معضلات طلاب، ضمن اینکه استعداد و فعالیت شایانی در زمینه پژوهش دارند اما به علت مشکلات اقتصادی، توانایی تهیه سیستم یا لپ تاپ را ندارند. اگر تدبیری اندیشیده شود جهت خرید آن با شرایط ویژه برای طلاب، قطعاً پیشرفت خوبی مشاهده خواهد شد.
همچنین ارائه نرم افزارهای مختلف قرآن و احادیث مانند نرم افزار نور با تخفیف ویژه برای طلاب نمونه دیگری از این حمایتهایی است که به پژوهشگران انگیزه فعالیت مضاعفی می دهد.
هر چه حمایت بیشتر شود در نتیجه، شور و شوق برای فعالیتهای پژوهشی در طلاب بیشتر میگردد.
اساتیدی هستند که به صورت کاملا رایگان تمام تجربیات خویش در خصوص پژوهش را در اختیار طلاب گذاشته و تا اتمام تدوین مقالات صبورانه طلاب را همراهی می کردند و حتی خودشان در صدد ارسال مقالات به مجامع علمی و پیگیر نتیجه آن بودند که این اهتمام ورزی اساتید سبب ایجاد انگیزه در طلاب برای تدوین پژوهش های بعدی شد. از طرفی انجام کار گروهی در فعالیتهای پژوهشی نیز سبب حضور چشمگیر طلاب در این حیطه شده است و لازم است که این طرح در تمام مدارس علمیه برگزار گردد.
متشکریم از اینکه این فرصت را در اختیار ما قرار دادید.