به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزه علمیه خواهران، معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران استان قم اولین نشست هماندیشی با اساتید راهبر پژوهشی استان قم را دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ بصورت برخط برگزار کرد.
این نشست به منظور هدفمندی و یکپارچهسازی تولید مقالات بانوان طلبه در راستای مشارکت گسترده و اثرگذار در مجامع علمی و همایشهای ملی و بینالمللی و در جهت تحقق چشمانداز حوزههای علمیه خواهران در رسیدن به مرجعیت علمی بانوان طلبه برگزار شد.
معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران قم اظهار کرد: تجربه نگاری، تقویت رزومه پژوهشی، نگارش با روش های جدید، استفاده از ابزارهای کمک پژوهشی برای افزایش سرعت نگارش، تاکید بر زبان فارسی و آیین ویراستاری و نگارش (استفاده کمتر از اصطلاحات عربی و انگلیسی) و ایجاد پروفایل علمی از دیگر نکاتی است که راهبران پژوهش باید به آن توجه کنند.
در ادامه خانم امیری عنوان کرد: نداشتن ساختار منطقی، توقف در پیش نویسی و خروج از بحث سه مشکل عمده طلاب در مرحله نگارش است.
وی ادامه داد: مشکل نداشتن ساختار منطقی به خاطر این است که طلاب ربط بین در منطق با درس روش تحقیق را درک نکردند. در نگارش مقاله به مواردی بر می خوریم که محل تلاقی منطق است، مثلا در نگارش عنوان و ریز عنوانها این امر وجود دارد.
حجتالاسلام والمسلمین صادق فاضل با بیان اینکه راهبری و آموزش از مهم ترین نکات است، عنوان کرد: اگر آموزشها به صورت کامل صورت بگیرد نتیجه آن را خواهیم دید.
وی بیان کرد: پژوهش تحلیل اطلاعات در فرآیند نظام مند است و مقاله قالب ارائه پژوهش است.