آقای مهندس گفت:فضای مجازی یک فضای حقیقی استو این فضای حقیقی الان سمی است و اگر درمان نشود به همه از جمله خود مسئولان آسیب خواهد زد.
وی رسانه را به سه دسته خوش بینانه، بدبینانه و واقع بینانه، تقسیم کرده و در مورد هر قسم توضیحاتی را رائه داد و گفت: افرادی که نگاه واقع بینانه دارند استفاده مدیریتی از ابزارها دارند.
کارشناسه رسانه در ادامه توضیحاتی را در مورد عواقب بدون مدیریت کردن وارد فضای مجازی شدن، ارائه داد و بیان کرد: گاهی افراد را بدون اطلاع شخص عضو کانالی می کنند و این کار عواقبی به دنبال خواهد داشت.
در ادامه الزامات حضور آگاهانه و تبلیغ در فضای مجازی را برشمرده و آن ها را تبیین کرد.
وی آمادگی برای جهاد را در جنگ نرم ضروری دانست و گفت: باید در وهله اول بپذیریم جنگ هست و سپس برای مقابله با آن آماده باشیم.
آقای مهندس ضابط رعایت کردن اخلاق و شرع در فضای مجازی را یادآور و با استفاده از روایتی از امام علی علیه السلام که فرمودند: از دروغگو بودن در همین بس که مطلبی را بدون تحقیق ارسال می کنی؛ مطلب را توضیح داد.
وی در ادامه در مورد مسائلی چون: مشروعیت ندادن به فضاهای نامشروع، حفظ امنیت و حریم خصوصی، حضور آگاهانه، شناخت بسترهای تبلیغ، کسب آموزش های تخصصی مرتبط با بستر تبلیغ، توضیحاتی را ارائه داد.
و در پایان تبلیغ در فضای مجازی را طبق فرمایش آقا یک واجب کفایی دانست و گفت: این افراد باید قاعده بازی را یاد بگیرند.