حجت الاسلام و المسلمین جعفری:

طلاب حوزه های علمیه مسئله دین و تبلیغ را به صورت عملی به بیمارستان ها بردند وبیماری را فرصتی برای تبلیغ عملی کردند.

شناسه خبر : 91673

1399/02/31

تعداد بازدید : 9

طلاب حوزه های علمیه مسئله دین و تبلیغ را به صورت عملی به بیمارستان ها بردند وبیماری را فرصتی برای تبلیغ عملی کردند.
حجت الاسلام و المسلمین جعفری با اشاره به اهمیت حرکت جهادی طلاب در مسئله کرونا گفت: طلاب حوزه های علمیه مسئله دین و تبلیغ را به صورت عملی به بیمارستان ها بردند وبیماری را فرصتی برای تبلیغ عملی کردند.

به گزارش خبرگزاری کوثر از قم، به همت  معاونت فرهنگی و پژوهش مدرسه علمیه حضرت آمنه (س)   دومین نشست تخصصی سبک زندگی فردی واجتماعی طلبه بانو در  دوره پسا کرونا  در فضای  مجازی با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر جعفری معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور،  طلاب ،اساتید وکادر محترم مدرسه در فضای مجازی  برگزار شد.

دکتر جعفری  دراین نشست  ویژگی های دوره کرونا وپسا کرونا  را تبیین نمودند. وی اظهار داشت  با آمدن بحران کرونا همه چیز به بن رسید ودراوایل اسفند 98 در فضای اجتماعی ایران خصوصا در فضای تبلیغ ومذهب راه برون رفتی نداشتیم  ومدیریت تحولات از حوزه مذهب خارج شده بودواین مسئله دریک موقعیت نهاد دین به حالت انفعال درآمد که یک واقعیت بود .اما به تدریج با تلاش ها وهمت ها و برخی خلاقیت ها وضعیت تغییر کرد ودواتفاق افتاد: 1- حرکت جهادی طلاب بود که مستقیم مسئله دین و تبلیغ را به صورت عملی به بیمارستان ها بردند وبیماری را فرصتی برای تبلیغ عملی کرده واین حرکت درخشان طلاب منجربه صدور دستورالعمل وزیر بهداشت برای استفاده از ظرفیت طلاب در بیمارستان ها بود که بسیار درخشنده بود.      2- ایجاد فضای نمادین  (تولید رسانه) همزمان با میلاد فرخنده امام حسین (ع) که هیأت مذهبی را بسوی مردم روانه نموده  که موج عظیمی از گروه های سرود را در سراسر کشور به راه انداخت. وی درادامه گفت :  کرونا دشوارترین موقعیتی بود که جهان شمول بود وبشریت آن را تجربه کرد که طلاب عزیز خصوصا بانوان طلبه ازاین بحران باید  به عنوان یک فرصت تبلیغی استفاده کنند و مبلغین عزیز نشان دادند که در نهاد دین بن بست نداشته ونخواهیم داشت. حرکت جهادی طلاب به صورت اجتماعی موجب  بازنمایی از چهره درخشان روحانیت شد و طلاب خواهر هم باید دراین بازنمایی بیش از پیش تلاش نموده وخلاء  موجود را پرکنندودر زیست فردی واجتماعی خود از این موقعیت تبلیغی به نحواحسن استفاده نمایند. واز این تجربه به دست آمده نهایت اسنفاده را ببرند و اعتماد به نفس تبلیغی و کارآیی تبلیغی را افزایش دهیم  واز آزمون  وخطا نترسیم ....

وی خاطر نشان کرد :  ایجاد فرصت تبلیغ جمعی وافول حساسیت نسبت به ظواهر   مخاطبین از  مهمترین ویژگی دوره کرونا بود.                                                                                                           

   درپایان این نشست دکتر جعفری به سوالات مطرح شده  توسط طلاب پاسخ گفتند .

 

rss

    اوقات شرعی

    عضویت در خبرنامه