به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزه ، کارگاه مسئله یابی در تاریخ 22 آذرماه توسط معاون پژوهش مرکز تربیت مدرس صدیقه کبری(س) خانم صابری برگزار شد.
خانم صابری ابتدا به بیان سرفصل های مطروحه در کارگاه مسأله یابی پرداخت و مراحل پژوهش را شامل انتخاب موضوع، منبعيابي، طرحنامهنويسي، گردآوري، اطلاعات نگارش و ويرايش برشمرد و سپس توضیح عناوین اینگونه تبیین نمود:
انتخاب موضوع
ـ تفاوت موضوع با مسأله
ـ چگونگي تبديل موضوع به مسأله
راهکارهاي انتخاب موضوع:
1. مشخص کردن قلمرو مورد علاقه با:
ـ انديشيدن
ـ مروري بر مطالعات پيشين/ منابع آموزشی و کمک آموزشی
ـ گفتوگو و مشاوره با استادان
ـ مطالعه کتابها و مقالهها در قلمرو مورد نظر
2. محدود کردن قلمرو با:
ـ مطالعه کتابها و مقالهها در میدان موضوع مورد نظر
ـ مروری بر همایشها، کنفرانسها، میزگردها، نشستها و کرسیها در میدان موضوع مورد نظر
ـ گفتگو و مشاوره با اساتید
ـ مروری بر سایتهای مربوط
ـ جستوجوی میدان موضوع در فضای آزاد اینترنت
3. تمرکز بر مرکز میدان موضوع و مطالعه کتابها و مقالههای تخصصی در رابطه با آن
ـ یادداشتبرداری از مقالههای تخصصی در زمینه مرکز میدان موضوع
ـ اندیشیدن و پیوند دادن یادداشتها


