به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزه، بنا بر اهميت رفع آسیب های روابط طلاب و اساتید و کادر و در جهت ارتقاء سطح علمی و فرهنگی طلاب و اساتید ، چهارمین نشست علمي از سلسله نشست های معرفتی با عنوان «شیوههای مواجهه با دیگری؛ کنشها، واکنشها و انگیزهها» با حضور حجت الاسلام و المسلمین یپروی سنگری "استاد سطوح عالی حوزه" برگزار شد.
در اين نشست ، آقای پیروی ضمن اشاره کوتاه به مباحث جلسه گذشته، افزود: برای رفتار صحیح به سه عنصر نیاز است : 1 ـ افکار و بینش ها درست باشد . 2 ـ میل وگرایشها درست باشد . 3 ـ داشتن مهارت
استاد سطوح عالی حوزه ضمن توضیح اصل فرافکنی اظهار داشت: در مواجهه ی با دیگری اول ببین خودت چه مشکلی داری ؟ وی خاطر نشان کرد: کسی که رفتار صحیح از او سر نمی زند در فرآیند تصمیم گیری بر اساس واقعیّت بیرونی رفتار نمی کند . اشتباه در واقعیت سنجی ، تحریف واقعیت و اشتباه محاسباتی دارد . وی با ذکر مثالهای متعدد به تطبیق مطالب مطرح شده بر تدریس و کلاس درس پرداخت .
عضو گروه علمی فلسفه اسلامی جامعة الزهراء سلام الله علیها اذعان داشت: در مواجهه ی با دیگری از جمله شاگرد ، توجه به اصل ها ضروری است . از جمله اصولی که در تدریس باید به آن توجه داشت ، اصل امانت داری است .
استاد پیروی سنگری خاطر نشان کرد: یکی از مصادیق فرافکنی نسبت دادن موقعیتها به قضا و قدر، سرنوشت و خدا است و به بیان مصادیق و مثال هایی از آن پرداخت .
وی تصریح کرد: مواجهه با خود، شرط مواجهه ی با دیگری است و لزوم توجّه به عوامل بینشی، اعتقاد به توحید ربوبی ضروری است .
وی در ادامه به توضیح قسمتی از وصیت نامه علامه مصباح پرداخت: «توصیه می کنم به اینکه یقین داشته باشد که آنچه به او رسیده ، قرار بوده برسد، و آنچه به او نرسیده نمی بایست می رسیده. او را به صبر و رضا به قضای الهی که از امور مهم است توصیه می کنم .»

