به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه علمیه خواهران، اولین نشست زن، خانواده، امنیت دینی و اخلاقی با حضور حجتالاسلام والمسلمین موسی اسفندیاری در شهرستان تربت جام برگزار شد.
در ابتدای این نشست، حجه الاسلام اسفندیاری به تعریف زن و انواع دیدگاه ها به زن پرداخت و در ادامه بیان داشت: براساس روایتی که امام علی (ع) می فرمایند: «العلم سلطان» قطعا اگر بتوانیم با پشتوانه علمی و معرفتی با نگاه وحیانی به این مسئله بپردازیم شاهد قوت بیشتری ضمن تبیین جایگاه زن در اسلام و غرب هستیم.
وی افزود: در دنیا چند نگاه به زن وجود دارد نگاه مادی که نگاه فلسفی (دکارت و هیگر ) است و نوعی ابزار جنسی آزاد است. تساوی برخی حیوانات و زن و تساوی برخی ابزارها و وسایل جنسی تا استفاده زن بعنوان ماکت ویترین مغازه ها که نگاه متحجرانه زن محسوب میشود.
حجت الاسلام اسفندیاری در ادامه افزود: امروز در غرب، نگاه به زن ابزاری و کالا گونه است بطوریکه مقدمه و راه انقلاب صنعتی انقلاب زنانه بود.
وی ادامه داد: چه کنیم نگاه ابزاری به زن نباشد؟ تنها راهکار در آیه ۵۹احزاب و سوره نور که میفرماید: قُل لِّأَزۡوَٰجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَآءِ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ يُدۡنِينَ عَلَيۡهِنَّ مِن جَلَٰبِيبِهِنَّ ذَٰلِكَ أَدۡنَىٰٓأَن يُعۡرَفۡنَ فَلَا يُؤۡذَيۡنَۗوَكَانَ ٱللَّهُ غَفُورٗا رَّحِيمٗا...یعنی ای پیامبر اسلام ص به زنان با ایمان بگو خود را بپوشانند زیرا اگر زیباییهای خود را بپوشانی شخصیت تو مشخص می شود.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: جمهوری اسلامی این الگو را ارائه داد که زن در اجتماع تحصیل کند و رشد عملی و کمال زنانه در پرتوی شریعت داشته باشد نه اینکه بعنوان ابزار جنسی قرار بگیرد و لازمه این تعریف این است که عملیاتی بشود.
وی افزود: جریان های فکری روشنفکری و جناحهای لیبرالی که زن را میانه ابزار دینی و تحجر لیبرالی میخواستند نه در الگوی اسلامی، سه گروه مخالفت کردند و گفتند انقلاب اسلامی زن را محدود کرده است و مخالفت با شعار محدود کردن زن سر دادند که شد فیمینسم یا تساوی زن و مرد. اکنون فیمینسم بر علیه فیمینسم کتاب نوشته و اثبات کردند که زن با مرد هیچگاه مساوی نمیشود.
وی اضافه کرد: زن نیمه دوم اشرف مخلوقات است نه نیمی از اشرف مخلوقات یعنی این زن به همان اندازه که سهم خلقت دارد سهم عبادت هم دارد باید نیمی از عبادت فردی و نیمی از عبادت اجتماعی را به عهده بگیرد پس باید نقش آفرین بشود.
در نگاه افراطی نقش زن به اندامش هست در نگاه متحجرانه نقش زن به خانه داری و مادری است که از انقلاب اسلامی به بعد تعریف میانه ارائه شد ولی مبهم است زیرا الگو ندارد نه نگاه جنسی نه نگاه متحجرانه.
آمدند از کربلا ودیعه گرفتند بعد از وفات پیامبر (ص) عاریه گرفتند و اینگونه شد تعریف زن به "موجود مخلوقی در عرض مرد برای ایجاد حکومت اسلامی و تمدن مهدوی" و زن در کنار مرد عنصری است برای تحقق حکومت اسلامی و تمدن مهدوی لذا باید لوازم را بیان داشت تا جایگاه زن معلوم بشود. زنی که میخواهد در حکومت مهدوی نقش آفرین باشد پس نمیتوان او را در پستوی خانه نگه داشت. وقتی میگوییم حکومت اسلامی یعنی نگاه جنسی و ابزاری هم نباید داشت چه کنیم زن در اجتماع باشد ولی نگاه جنسی به او نباشد؟
پس زن میتواند بچه هم داشته باشد، تحصیل کند و در اجتماع نقش آفرین باشد. حلقه اولیه فمنیستم، تساوی حقوق زن و مرد بود یعنی زنها بیایند و کارگر بشوند و زن پای کار شد تا جایی که کمکم قرصهای ضدبارداری و مغازههای تن فروشی و....
حجت الاسلام اسفندیارب در ادامه گفت: حالا هدف اصلیشان فاش می شود؛ زیرا هدف اقتصاد بود نه جایگاه زن؛ لذا انقلاب اسلامی نه برهنگی را قبول دارد و نه تحجرانه. زیرا الگو ندارد لذا الگوی گیری از کربلا گرفت زن محجبه یعنی زنی که زنانگی اش را محترم می دارد و در تمام عرصه های زندگی نقش آفرین باشد برای ایجاد حکومت اسلامی و در نتیجه تمدن مهدوی؛ لذا در جنگ ترکیبی همت دشمن علیه همین تعریف است و اگر بتواند همین الگو را از بین ببرد یا باید برگردیم به داعش و اسلام تحجر و یا باید به دامان غرب برهنگی روی آوریم. پس سه الگو بیشتر نیست غرب برهنه، اسلام متحجر، و الگوی انقلاب اسلامی زن محجبه اسلامی
موسی اسفندیاری در ادامه به تبیین و تحلیل موارد ذیل پرداخت و اذعان داشت:
جمع آیات و احادیث این است که زن عالمانه عامدانه احساس را بر عقل غلبه می دهد تا مادر شود یعنی غلبه احساس برای مادری به عقل که توان مرد نیست و قرآن میفرماید تکالیف زن و مرد واحد است ولی زن میتواند احساس خود را بر عقل غلبه دهد تا مادر شود لذا مرگ او را تا پایان شیردهی و حمل شهادت قرار میدهد.
حضرت علی (ع)میفرمایند: فَإِنَّ الْمَرْأَةَ رَیْحَانَةٌ وَ لَیْسَتْ بِقَهْرَمَانَة همچنین پیامبر اسلام (ص) فرمودند تاکید شده برای پدر مادر و مادر را با صفت خاص می آورند. اگر تمامی عمر بندگی مادر کنید به درازای قطرات آب و ریگهای بیابان، یک روز از ۹ماه را جواب ندادید. الگوی زنان یعنی زنی که مادر است ولی دو فرزند را به رکاب امام می فرستد زنی که خواهر است و ۱۸سر بریده را می بیند زنی که مسیر عرفانی و سلوک خود را ترک نکرد یعنی عقلیه این الگو مورد حجمه شدید است زن افراطی تحجری در غالب حجتیه، شیعه انگلیسی و... وادار میکند به عکس العمل مقابل زن انقلابی با شبهه انداختن و از طرفی هم زن برهنه فضای مجازی، تفکر زن غربیزا به دختران می دهد، لذا این دخترها شدند عمله و پیاده نظام ضد امنیتی و زنان انقلاب اسلامی باید بدانند به هیچ وجه بی حجابی مشروعیت دینی و سیاسی ندارد ولی با زنان بی حجاب درگیری نشوند تا زن مانکن نیمه غربی نیمی اسلامی سلیبرتی دختران آینده نشود تا ایران اسلامی ترکیه اسلامی نشود.
زن جمهوری اسلامی تهدید غرب است فقط به خاطر بودنش، غرب می خواهد زن متحجر بی بصیرت الگو باشد تا بشوند مانکن براساس شریعت اسلام زن بدون خانواده و همسر هیچ موضوعیتی در جهان بشری ندارد خَلَقَکُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ ثُمَ جَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَ أَنْزَلَ لَکُمْ مِنَ الْأَنْعَامِ ثَمَانِيَةَ أَزْوَاجٍ يَخْلُقُکُمْ فِي بُطُونِ أُمَّهَاتِکُمْ خَلْقاً مِنْ بَعْدِ خَلْقٍ فِي ظُلُمَاتٍ ثَلاَثٍ ذٰلِکُمُ اللَّهُ رَبُّکُمْ لَهُ الْمُلْکُ لاَ إِلٰهَ إِلاَّ هُوَ فَأَنَّى تُصْرَفُونَ «نَفْسٍ وَاحِدَةٍ»: شخص واحدی. یک تن. مراد ابوالبشر، آدم است ( نساء / انعام / ، اعراف) . «ثُمَّ»: برای تأخیر زمانی نیست بلکه برای تأخیر بیان است. «جَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا»: همسر او را از جنس او آفرید. ( نساء / اعراف / . «أَنزَلَ»: خلقت بخشید. بیافرید. ( اعراف / ، حدید / ). «ثَمَانِیَةَ أَزْوَاجٍ»: ( انعام / . «خَلْقاً مِّن بَعْدِ خَلْقٍ در کتاب حیات القلوب پیغمبری بدون پدر آفریده شده ولی بدون مادر نیافریده است مادر را خداوند الگوی تمام مومنین می کند. برای مومنین الگو قرار دادیم دو زن را، یکی همسر فرعون آسیه و دیگری حضرت مریم را.
بعد از رحلت پیامبر(ص)، زن میاندار شد. طبق خطبه فدکیه می دانیم که خداوند، محور را روی زن قرار می دهد، هم محور زایش، هم محور تربیت، هم محور کمال و هم محور معنویت.
مرد به معراج نمی رود مگر از دامن زن لذا پیامبر به مردان می فرمایند در انتخاب همسر، مادر فرزند انتخاب کنید نه ابزار جنسی. پس باید دیدگاه اسلام بیان شود و الا رسانه دیدگاه غربی را بیان می دارد. خانواده در غرب و زن در خانواده هم کارگر هست و باید مخارج خانواده را بپردازد هم ابزار جنسی مردها است. همچنین مادر باشد لذا در غرب شناسنامه به اسم مادر است و این شریعت اسلام و انقلاب اسلامی بود که به معنای صحیح زن و خانواده و امنیت پرداخت و بر مبنای فکری اسلامی امنیت دینی و اخلاقی به درستی تبیین می شود...